Vooruit door Vorming

Ben je pas werkloos of zit je al een tijdje zonder werk? Zit je nog met vragen? Dan helpt ABVV regio Antwerpen jou verder. In onze infosessies en cursussen informeren we jou over verschillende thema‘s die met werken en werkloosheid te maken hebben.

Ook trainingen rond solliciteren, communiceren en assertiviteit komen aan bod.  Wie daarnaast graag op de hoogte blijft van wat de vakbond allemaal doet, is welkom in het werklozencomité.  Hieronder vind je een overzicht van ons aanbod.  Neem zeker een kijkje, want vorming en informatie maken jou sterker!

Onze infosessies

Tijdens de infosessies kom je meer te weten over werkloosheidsreglementering en jouw rechten en plichten als werkzoekende.  Er komen verschillende thema‘s aan bod.

De infosessies gaan door in de Ommeganckstraat 53, 2018 Antwerpen, in de grote zaal op het gelijkvloers.

Alle infosessies zijn gratis.

• Werkloos...en nu?
  • Deeltijds werken
  • Arbeidsongeschiktheid
  • Met pensioen
  • ...

Onze cursussen

Wil je graag met de computer leren werken? Dan kan je een computercursus volgen.  Heb je vragen over solliciteren? Dan beantwoorden we die tijdens de sollicitatietraining.  Wil je graag wat sterker staan, je meer assertief gedragen en je mening durven zeggen? Dan kan je een assertiviteitstraining, een workshop communiceren of een workshop antistress volgen.

De computercursussen duren vier à vijf weken. De andere cursussen variëren in tijd naargelang het onderwerp. Alle cursussen gaan door in de Ommeganckstraat 53, 2018 Antwerpen.

Deelnemen aan een cursus kost 2,50 EUR.

• PC start + (beperkte kennis)
  • PC voor anderstaligen
  • Sollicitatietraining
  • Sollicitatietraining voor anderstaligen
  • Assertiviteitstraining
  • Workshop communiceren
  • Workshop antistress

Wil je meer weten over een infosessie of cursus? Of wil je graag inschrijven?  De medewerkers van Adviespunt helpen je graag.

Het werklozencomité verdedigt je rechten!

Zit je zonder werk, maar wil je niet aan de kant blijven staan?  Kom dan kennismaken met het werklozencomité!

Wens je meer informatie over het werklozencomité?

Data en informatie

Meer informatie over de data en de inhoud van de infosessies en vormingen vind je op deze website.

opleiding werkzoekenden