Kantluizeken

Meer informatie: Annemarie van der Leest | Rerum Novarumlaan 12 | 2990 Wuustwezel | Tel: 03 633 12 61.

Ben je geïnteresseerd in kantklossen? Dan is dit beslist iets voor jou. Naast het aanleren van kantklossen, organiseert de afdeling ook uitstappen naar kantbeurzen en musea en houdt zij tentoonstellingen met eigen werk.

Annemarie van der Leest is een van de trekkers bij de groep:  ‘Het Kantluizeke bestaat ook al lang. Al sinds 1980. Sinds 2001, zijn we lid van Linx+.  Net als Mikpunt hebben we ons lokaal in het Fort van Merksem. Een fijne plek die goed bereikbaar is voor mensen die slecht ter been zijn en met voldoende parkeergelegenheid.
Onze centrale activiteit is kantklossen. Dat doen we elke week gezamenlijk. Van de 40 leden zijn er zo’n 30 op wekelijkse of zeer regelmatige basis actief. Al onze leden zijn vrouwen. Helemaal in het begin zijn er wel een paar mannen lid geweest maar die hebben het niet volgehouden. De meeste van onze leden zijn ook al wat ouder of gepensioneerd. We hebben ooit wel een kindergroep gehad. Dat liep best goed, maar die heeft de verhuis naar het Fort niet overleefd‘.

Linx+