Foto- en videogroep

Ben je een amateurfotograaf of wil je je wat meer verdiepen in de videofilm? Neem voor meer informatie contact op met: François Stiphout | 03 647 12 52 | frasti@telenet.be

De Foto- en videogroep komt elke 2e en 4e dinsdag om 19u bijeen in het Fortje van Merksem.

François Stiphout: ‘De Foto- en videogroep is al een groot aantal jaar actief. Het is een autonome ‘werkgroep’ van Mikpunt. Wij bestaan sinds 1991 en richten ons alleen op fotografie en video. In den beginne wilden we vooral "de betere" vakantiefoto en –video brengen, maar in de loop der jaren hebben we ons verder ontwikkeld. We hebben nu elk jaar een tentoonstelling rond een bepaald thema, nodigen regelmatig professionele fotografen uit, bespreken elkaars werk op de bijeenkomsten die elke 14 dagen plaats vinden.‘

We zijn met twee mensen begonnen, Rik Peeters en ik, maar waren al snel met z’n negenen. Nu zijn we met zo’n 40 mensen waarvan zo’n 20 mensen zelf fotograferen en filmen. Er zijn zo’n 13 fotografen en 7 filmers. De andere leden hebben ook een actieve rol: zij bespreken met ons, ons werk, nemen deel aan de gesprekken met de fotografen,… Sinds een paar jaar hebben we ook een aparte computergroep die zich bezig houdt met het bewerken van foto’s op de computer. Zij komen ook elke 14 dagen samen. Tot slot is er nog een groep die ‘Crea’ noemt en vooral bestaat uit de echtgenotes van leden van Mikpunt. Zij doen elk jaar mee met de Kerstmarkt waar ze eigengemaakte creaties verkopen.‘

Linx+