Vorming en Opleiding Sociaal-Economisch Beleid

Ooit al overwogen om je syndicale ervaring en kennis aan te vullen met fundamentele sociaal-economische informatie over actuele thema’s? Dan ben je vast geïnteresseerd in de ‘Vorming en Opleiding Sociaal-Economisch Beleid‘.

Academische opleiding

De 'Vorming en Opleiding Sociaal-Economisch Beleid' is een academische opleiding voor militanten van de drie vakbonden. Als je VOSEB volgt zal je leren om fundamentele sociaal-economische informatie over actuele thema’s te verwerken. Je doet vaardigheden op die helpen bij:

• het verzamelen van informatie,
  • het bespreken van de informatie,
  • het opbouwen van argumenten en
  • het stellen van een probleem

Vakbondsmilitanten die VOSEB volgden staan sterker in de onderhandelingen met de werkgever.

Duur en verloop van VOSEB

De opleiding loopt over twee schooljaren. De cursussen worden gespreid over twee academiejaren met telkens 15 lesdagen van 8u. Deze lessen vinden plaats op vrijdagen van 8:30 tot 13:00 en van 14:00 tot 16:30 (105u per academie jaar). VOSEB is erkend in het stelsel van BEV als beroepsopleiding en geeft recht op 100 uren BEV of 120 uren als opleiding en werk samenvallen.

Op het einde van de opleiding krijg je een certificaat van sociaal-economisch beleid. Op dit certificaat staan de lesinhouden vermeld.

Thema academiejaren 2017- 2018 en 2018-2019

In oktober 2017 start de nieuwe VOSEB met als thema: Sociale rechtvaardigheid in een veranderende wereld: Effecten van globalisering en digitalisering op arbeid.

Wie deze wil volgen kan zich rechtstreeks bij ISUA inschrijven voor 30 september 2017.

Dit kan door middel van de inschrijfstrook in de folder (per post, fax of e-mail). Het inschrijvingsgeld (€ 200 per academiejaar) dient vóór het begin van elk academiejaar gestort op rekeningnummer van de Universiteit Antwerpen.

Instituut Samenwerking Universiteit Arbeidersbeweging

VOSEB wordt georganiseerd door het Instituut Samenwerking Universiteit Arbeidersbeweging. ISUA is een samenwerkingsverband tussen de Universiteit Antwerpen en de drie vakbonden. ISUA organiseert naast VOSEB ook studie-avonden.

Contact

• Instituut Samenwerking Universiteit Arbeidersbeweging | Venusstraat 23 | 2000 Antwerpen
    Tel. 03 265 53 49  | Fax 03 265 59 77 | dominique.kiekens@uantwerpen.be | www.uantwerpen.be/isua
    Dominique Kiekens