2 juni 2018 - Mons Anders Bekeken

Mons was culturele hoofdstad in 2015. Dat heeft ervoor gezorgd dat de stad haar erfgoed is gaan opwaarderen en toekomstplannen heeft gemaakt. Na de grote drom van 2015, krijgen we vandaag de kans om in alle rust de stad in al haar glorie te ontdekken. Kom met ons mee en ontdek onbekend Mons

Wat mag je verwachten?

We bezoeken het futuristisch station van de Spaanse architect Santiago Calatrava, gekend om zijn gedurfde projecten én berucht om zijn ontsporende budgetten. We wandelen door het oude centrum langs de Grand Place met het prachtige 15de-eeuwse stadhuis met het bekende aapje van Mons. Op dit plein wordt jaarlijks de overwinning van Sint-Joris op de draak herdacht in het feest van de Doudou. We wandelen langs het Belfort waar de omliggende puits en terrils van de Borinage door de mijningenieurs op gericht werden. Het waren de mijnwerkers van de Borinage die op het einde van de 19de eeuw het voortouw namen in de strijd om het Algemeen Stemrecht.

Reserveer nu jouw plaats

Vul onderstaand formulier in.
Na betaling van 5 euro per persoon op rekening BE79 8777 9643 0233, met vermelding ‘Mons - Anders Bekeken', wordt je inschrijving definitief. We spreken op 2 juni af aan het station van Mons, de wandeling start stipt om 10u00 en eindigt om 13u00. Tussendoor wordt een drankpauze voorzien op eigen kosten. Veel plezier! Maximaal aantal deelnemers (inclusief uzelf): 20

Inschrijvingsformulier Mons Anders Bekeken

Ik zou graag geïnformeerd willen worden over de activiteiten van Linx+

Overeenstemmend de wet van 8 december 1992 betreffende de bescherming van de persoonlijke levenssfeer geeft Linx+ je gegevens NIET door aan derden!

Velden met een * zijn verplicht

• Dorine Deloof - Administratief Medewerkster - 02 289 01 81