Ontslag délégué Reynders Label Printing

11 december 2023  - Actualiteit  - Sociale verkiezingen
Schrikbewind bij Reynders

Omwille van zijn syndicaal werk werd een BBTK-délégué zonder meer gedumpt door Reynders Label Printing in Boechout. Met deze aanval op het syndicaal werk van een ABVV afgevaardigde wil de directie toekomstige kandidaten voor de sociale verkiezingen afschrikken. Dit is dictatuur en schrikbewind. BBTK-Antwerpen laat dit onrechtmatig ontslag niet passeren en voert actie aan het bedrijf op donderdag 14 december vanaf 6u. De bediendencentrale roept het hele ABVV op hun piket te versterken en om mee de syndicale tanden te laten zien. Want een aanval op één van ons, is een aanval op ons allemaal.

Op 30 november werd BBTK-afgevaardigde bij de onderneming Reynders Label Printing in Boechout op staande voet ontslagen. Na 11 jaar trouwe dienst duurde het exitgesprek welgeteld 1 minuut. Als reden van ontslag werd meegedeeld dat de attitude van David niet strookte met “het DNA van Reynders”.

Het DNA van Reynders was BBTK echter al langer bekend. Een familiaal bedrijf met aan het hoofd een patriarch en notoire vakbondshater. In 2020 heeft BBTK-ABVV een procedure voor de Arbeidsrechtbank moeten starten om sociale verkiezingen af te dwingen. Vermits David de enige werknemer was die het aandurfde om zich kandidaat te stellen werd de verkiezingsprocedure gedeeltelijk stopgezet en werd hij van rechtswege verkozen.

Gedurende de 3 jaar van zijn mandaat heeft David de werknemers van Reynders met raad en daad bijgestaan, geïnformeerd en ondersteund.
Dit syndicaal engagement en strijdbaar vakbondswerk werd door de directie van Reynders brutaal gestopt. Bovendien wil het management ook toekomstige kandidaten voor de sociale verkiezingen afschrikken. Dit is het DNA van Reynders. Een DNA van dictatuur en schrikbewind.
Dit kunnen wij niet laten passeren. Toon op 14 december jouw solidariteit en steek David een hart onder de riem.
Want bij het ABVV laten we niemand in de steek !
Daarom een oproep van BBTK aan elke militant van het ABVV: steun onze actie !

Handen af van onze délégués!
Actie tegen de dictatuur en het schrikbewind bij Reynders Label Printing
Donderdag 14 december vanaf 6u