Roodshow: Zorg voor iedereen | 27 NOV.

13 november 2023  - Actualiteit  - Zorg
Roodshow zorg voor iedereen

De ABVV-senioren willen een sterke zorgsector die voor iedereen toegankelijk is. Ze voeren actie tegen te hoge zorgfacturen, voor betaalbare woonzorg en voor een toereikend budget voor zwaar zorgbehoevenden. In aanloop naar de verkiezingen van volgend jaar mag de zorg ons niet ontgaan. Daarom organiseren ABVV-senioren de Roodshow Zorg voor Iedereen.

We gaan er in gesprek over de prioriteiten in het zorgbeleid vanaf 2024, een belangrijk verkiezingsjaar. Hoe houden we de zorg toegankelijk en betaalbaar? Hoe zorgen we dat iedereen kwaliteitsvolle diensten en voorzieningen kan krijgen? Welke gezondheidsvraagstukken komen op ons af? Samen denken we na over een rechtvaardig zorgbeleid.

Programma Roodshow

De Roodshow start met een korte presentatie ‘wegwijs in de zorg voor senioren’ door Solidaris. Die gaat over de verschillende rechten, tegemoetkomingen en voorzieningen in de zorg voor ouderen. Heb je daar vragen rond? Hier krijg je alles op een rijtje.
Daarna gaan we over naar een panelgesprek met een afsluitende vragenronde.

De sprekers

• Hannes Anaf, Vlaams parlementslid voor Vooruit
  • Ayoubi Benali, adviseur armoede en sociaal beleid van het Vlaams ABVV
  • Jimmy Schevernels,  provinciaal secretaris Solidaris Antwerpen

Deelnemen

Deze Roodshow gaat door op maandag 27 november om 16u in het gebouw van Solidaris, Sint-Bernardsesteenweg 200, 2020 Antwerpen.
We ronden af omstreeks 18u.

De Roodshow Zorg voor Iedereen is gratis, je moet je wel inschrijven.